catering , gastronomie , cestovní ruch studijní materialy , maturitní otázky, referáty, naseinfo.cz zdravotnictví , vzory dokumentů zdarma, zeměpis , mzdy a účetnictví , strojírenství , teorie tělesné výchovy

maturitní otázky, referáty, cvičení, čtenářský deník, vysokoškolské přednášky

Pro rychlé hledání použijte náš vlastní vyhledávač, který prohledává studijní blogy - návod pro hledání.

Psychológia

FÁZY VÝVINU DETSKEJ REČI
VÝVIN ROLE PODĽA POHLAVIA
VÝVIN SEBAUVEDOMENIA (JA, EGA, SELF)
L. KOHLBERG (1976) rozpracoval J.Piagetovu kognití...
TEÓRIA MORÁLNEHO VÝVINU
PIAGETOVA TEÓRIA VÝVINOVÝCH ŠTÁDIÍ - KOGNITÍVNY VÝ...
PIAGETOVA TEÓRIA VÝVINOVÝCH ŠTÁDIÍ - KOGNITÍVNY VÝ...
PIAGETOVA TEÓRIA VÝVINOVÝCH ŠTÁDIÍ - KOGNITÍVNY VÝ...
PIAGETOVA TEÓRIA VÝVINOVÝCH ŠTÁDIÍ - KOGNITÍVNY VÝ...
ERIKSONOVA BIODROMÁLNA TEÓRIA
ERIKSONOVA BIODROMÁLNA TEÓRIA
MODELY PSYCHICKÉHO VÝVINU
DOSPELOSŤ
DOSPIEVANIE
PREDŠKOLSKÝ VEK, MLADŠÍ ŠKOLSKÝ VEK
OBDOBIE BATOĽAŤA
Detstvo - pokr.
DETSTVO - pokr.
PERIODIZÁCIA VÝVINU JEDINCA
Terratogény
Doplňujúci materiál (vývinová psychológia) I
PSYCHOANALYTICKÉ A INŠTINKTIVISTICKÉ TEÓRIE
PSYCHOANALYTICKÉ A INŠTINKTIVISTICKÉ TEÓRIE
PSYCHOANALYTICKÉ A INŠTINKTIVISTICKÉ TEÓRIE
PSYCHOANALYTICKÉ A INŠTINKTIVISTICKÉ TEÓRIE
PSYCHOANALYTICKÉ A INŠTINKTIVISTICKÉ TEÓRIE
Sociálne prostredie
Problematika osobnosti v sociálnej psychológii...
Problematika osobnosti v sociálnej psychológii...
Problematika osobnosti v sociálnej psychológii...
Základné asertívne práva
Sociálne správanie
Sociálne správanie
Sociálne správanie
Sociálne správanie
Neverbálna komunikácia
Neverbálna komunikácia
Komunikácia
Komunikácia
Sociálna percepcia
Sociálna interakcia
Metodológia sociálnej psychológie
História, vývin sociálnej psychológie
História, vývin sociálnej psychológie
Úvod do sociálnej psychológie
Úvod do sociálnej psychológie
Humanisticko- holistické teórie osobnosti.Carl.R. ...
Humanisticko- holistické teórie osobnosti.Carl.R. ...
Násilie v rodine
Odvrátená strana rodiny
Spolužitie partnerov bez sobáša
Alternatívy k manželstvu a klasickej rodine
Rozvod
Konflikt, napätie, kríza, rozvod
Emocionálna a psychohygienická funkcia
Ekonomická funkcia, výchovná funkcia
Funkcie rodiny
Štruktúra a vnútorná organizácia rodiny
Štruktúra a vnútorná organizácia rodiny
Rodina - vysvetlenie základných pojmov
Pojmy:
Pojmy:
Agresia
Altruizmus. Prosociálne správanie
Interpersonálna príťažlivosť
Interpersonálna príťažlivosť
Medziľudské vzťahy
Medziľudské vzťahy
Medziľudské vzťahy
Komunikácia
Komunikácia
Kolektívne správanie
Vodcovstvo. Štýly vedenia
Vodcovstvo. Štýly vedenia
Poslušnosť a konformita
Poslušnosť a konformita
Sociálna lenivosť, sociálna facilitácia
Sociálny vplyv
Stereotypy, predsudky, zmena predsudkov
Stereotypy, predsudky, zmena predsudkov
Stereotypy, predsudky, zmena predsudkov
Postoje
Postoje
Postoje
Sociálne myslenie
Atribúcie
Atribúcie
Sociálne vnímanie
KULTÚRNE KONTEXTY
KULTÚRNE KONTEXTY
Kontexty sociálnych vzťahov
Kontexty sociálnych vzťahov
Psychológia osobnosti
Psychológia osobnosti
Psychológia osobnosti
Psychológia osobnosti
Psychológia osobnosti
Psychológia osobnosti
Psychológia osobnosti
Psychológia osobnosti
Psychológia osobnosti
Vývinová podmienenosť poruchového správania
Zlozvyky a zlé návyky
Záškoláctvo, krádeže
Klamstvo, úteky a túlanie
Vplyv sociálneho prostredia
Poruchy správania v mladšom a staršom školskom vek...
Socializácia Mentálne postihnutých
Vývin inteligencie u mentálne postihnutých je urče...
Stupne MR
MENTÁLNA RETARDÁCIA
Porucha pozornosti je kľúčovým symptómom ADHD
Porucha pozornosti je kľúčovým symptómom ADHD
SYNDRÓM HYPERAKTIVITY S PORUCHOU POZORNOSTI
Vplyv DMO na psychiku postihnutého
DETSKÁ MOZGOVÁ OBRNA
Druhy záchvatu
EPILEPTICKÉ DIEŤA
NEURÓZA A NEUROTICKÉ DIEŤA
Ostatné psychopatie
Explozívna psychopatia
Klasifikácia psychopatií
Etiopatogenéza psychopatií
PSYCHOPATIA
Sicoiálne faktory
Psychologické faktory
Rizikové faktory
Abnormalita
Koncepcia (hľadiská) normality
Psychológia školského veku a poruchy vývinu
Vývinová porucha počítania
Vývinové poruchy písania
Vývinová porucha čítania
Špecifické vývinové poruchy učenia
Odporúčania pre skúšanie a známkovanie
Diskusia o známkovaní
Diskusia o známkovaní
Známkovanie úsilia a zlepšenia
Vplyv mimoskúškových faktorov na klasifikovanie ži...
Vplyv mimoskúškových faktorov na klasifikovanie ži...
Všeobecné princípy tvorby testov
Všeobecné princípy tvorby testov
Metódy hodnotenia úvah
Testovanie formou úvahy– voľnej písomnej práce
Kriteriálne a normatívne hodnotenie
Druhy hodnotenia
HODNOTENIE ŽIAKOV
Násilné správanie voči učiteľom
Tri najčastejšie kategórie nežiadúceho správania a...
Tri najčastejšie kategórie nežiadúceho správania a...
Tri najčastejšie kategórie nežiadúceho správania a...
Odstraňovanie nežiadúceho správania
Prevencia nedisciplinovaného správania
Prevencia nedisciplinovaného správania
Prevencia nedisciplinovaného správania
Prevencia nedisciplinovaného správania
Vyrušovanie žiakov na vyučovaní
Vyrušovanie žiakov na vyučovaní
Neverbálny prejav učiteľa
Neverbálny prejav učiteľa
Hlasové charakteristiky učiteľa
Verbálny prejav učiteľa
METÓDY RIADENIA TRIEDY
METÓDY RIADENIA TRIEDY
METÓDY RIADENIA TRIEDY
METÓDY RIADENIA TRIEDY
METÓDY RIADENIA TRIEDY
METÓDY RIADENIA TRIEDY
Postupy ako zlepšovať pamäť
ROZVOJ SCHOPNOSTI ŽIAKOV UČIŤ SA
Aktivácia a motivácia
Aktivácia a motivácia
ZVYŠOVANIE VNÚTORNEJ MOTIVÁCIE
MOTIVÁCIA K UČENIU
EFEKTÍVNOSŤ VYUČOVANIA
MODELY UČENIA
MODELY UČENIA
Nové postupy, ktoré by mali učitelia používať
Nové postupy, ktoré by mali učitelia používať
Nové postupy, ktoré by mali učitelia používať
Metódy učenia
Prostredie triedy
Individuálny prístup vo vyučovaní
METÓDY UČENIA
METÓDY UČENIA
METÓDY UČENIA
Taxonómia vzdelávacích cieľov M. Zelinu
Taxonómia vzdelávacích cieľov M. Zelinu
Psychomotorická oblasť
Oblasť poznávania, citová oblasť
Taxonómie cieľov
Ciele vzdelávania
Učenie sa z textov
Učenie riešením problémov
Učenie pozorovaním
Pojmové učenie
Pochvala - pri pochvale treba obmieňať slová
Operačné podmieňovanie
Vlastnosti klasického podmieňovania
Učenie podmieňovaním
Pedagogická a školská psychológia
PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY IINFAUSTNE CHORÝCH DETÍ
PROBLEMATIKA OŠETRUJÚCEHO PERSONÁLU
PROBLEMATIKA RODINY
PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY IINFAUSTNE CHORÝCH DETÍ - PR...
PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY IINFAUSTNE CHORÝCH DETÍ - PR...
Primárne psychologické potreby
Motivačné stavy a motivačné vlastnosti
Konflikt
Motivačné „perpetuum mobile“
Osobnosť a motivácia
TECHNIKY OVPLYVŇOVANIA
TECHNIKY OVPLYVŇOVANIA
TECHNIKY OVPLYVŇOVANIA
UČEBNÉ ÚLOHY
UČEBNÉ ÚLOHY
UČEBNÉ ÚLOHY
UČEBNÉ ÚLOHY
UČEBNÉ ÚLOHY
UČEBNÉ ÚLOHY
NIEKTORÉ PRÍČINY NEDISCIPLINOVANÉHO SPRÁVANIA SA Ž...
NIEKTORÉ PRÍČINY NEDISCIPLINOVANÉHO SPRÁVANIA SA Ž...
NIEKTORÉ PRÍČINY NEDISCIPLINOVANÉHO SPRÁVANIA SA Ž...
NIEKTORÉ PRÍČINY NEDISCIPLINOVANÉHO SPRÁVANIA SA Ž...
NEDISCIPLINOVANÉ SPRÁVANIE
Disciplína na vyučovaní
Problém
INDIVIDUÁLNE ZVLÁŠTNOSTI MYSLENIA
DRUHY MYSLENIA
MYŠLIENKOVÉ OPERÁCIE A FORMY MYSLENIA
Z HISTÓRIE SKÚMANIA MYSLENIA
Myslenie
Myslenie
Motivačné stavy a motivačné vlastnosti
Motivácia
Motivácia a vôľa
Skupina
Stres, konflikt
Motivácia
Psychologie pro učitele
SÚČASNÉ PRÍSTUPY KU PSYCHOLÓGII MASY
SÚČASNÉ PRÍSTUPY KU PSYCHOLÓGII MASY
PSYCHOLÓGIA MASY PODĽA GUSTAVE LE BONA
PSYCHOLÓGIA MASY PODĽA GUSTAVE LE BONA
PSYCHOLÓGIA MASY PODĽA GUSTAVE LE BONA
PSYCHOLÓGIA MASY PODĽA GUSTAVE LE BONA
KOLEKTÍVNE SPRÁVANIE
KOLEKTÍVNE SPRÁVANIE
KOLEKTÍVNE SPRÁVANIE
JEDINEČNOSŤ ĽUDSKÝCH POTRIEB
Erich Fromm
Erich Fromm
Erich Fromm
Forenzná agresológia
Forenzná agresológia
Forenzná agresológia
Empatia
Empatia
Empatia
Empatia
Empatia
Empatia
Rozdelenie vlastností osobnosti (2 typy + Pavlov)
OSOBNOSŤ ČLOVEKA
EMÓCIE
Vzťah medzi motiváciou a správaním
Motív je všetko, čo človeka aktivizuje do činnosti...
MOTIVÁCIA
POZORNOSŤ
TVORIVÉ MYSLENIE
Teórie inteligencie
REČ, INTELIGENCIA
Formy myslenia
MYSLENIE A REČ
UČENIE
Zabúdanie a jeho príčiny
Fázy procesu pamäti
PAMAŤ
Poznávacie procesy poznávania a vnímania
PSYCHICKÉ PROCESY, POJMY, KATEGÓRIE
ZÁKLADNÉ PSYCHOLOGICKÉ SMERY
ZÁKLADNÉ PSYCHOLOGICKÉ SMERY
PREHĽAD SYSTÉMU PSYCHOLOGICKÝCH VIED
Metódy psychológie
Fylogenéza a ontogenéza psychiky
Psychológia je veda o psychike – duši
Poruchy príjmu potravy
Neurotik
Neurotici
Anankastická porucha osobnosti
Poruchy osobnosti
Schizofrenik
Manická nálada
Poruchy nálad
Mentálna retardácia – Autizmus
DEMENCIE
Porucha sexuálneho pudu
Poruchy emocionality
Poruchy myslenia
Poruchy pamäte tzv. amnézie
POZNÁVACIE PROCESY A ICH PORUCHY
KRITÉRIA NORMALITY
PATOPSYCHOLÓGIA
Liečba fobických úzkostných porúch
Liečba fobických úzkostných porúch
Fyzické prejavy fóbie
Fyzické prejavy fóbie
Fobická úzkostná porucha
Faktory efektívnosti vyučovacieho procesu
Faktory efektívnosti vyučovacieho procesu
Faktory efektívnosti vyučovacieho procesu
Osvojovanie zručností a návykov
Osvojovanie vedomostí
PSYCHOLÓGIA VYUČOVANIA
Poruchy motoriky
Poruchy vývinu sociálnych vzťahov
PORUCHY PSYCHICKÉHO VÝVINU
Eriksonova teória 8 štádií osobnej zrelosti
Sebavedomie
Sebaponímanie u Georga Kellyho
Teória „ja“ u Carla Rogersa
POJEM „JA“, SEBAPONÍMANIE, SEBAVEDOMIE
Reakcie učiteľa
Získavanie pozornosti je najčastejšou formou nepri...
DREIKURSOVA TEÓRIA CIEĽOV CHYBNÉHO SPRÁVANIA
Hodnota učiteľovho výkladu
Postoje učiteľa
Citová stabilita učiteľa
OSOBNOSŤ UČITEĽA. VLASTNOSTI UČITEĽA
Zanedbávajúca výchova
Štýly starostlivosti o deti
RODINA A VÝCHOVA V RANOM DETSTVE
RODINA A VÝCHOVA V RANOM DETSTVE
Stres učiteľa
Predskúškové a skúškové stavy
Obranné mechanizmy
Činitele ovplyvňujúce vznik a riešenie konfliktový...
Náročné životné situácie
DUŠEVNÉ ZDRAVIE A ŠKOLA
Rola učiteľa pri ovplyvňovaní morálneho vývinu žia...
Kohlbergova teória morálneho vývinu
Vznik hodnotových sústav
HODNOTY A MORÁLNY VÝVIN
Hlavné formy činnosti dieťaťa v mladšom školskom v...
Psychický vývin
Kresba, modelovanie...
KOGNITÍVNY, EMOCIONÁLNY A SOCIÁLNY VÝVIN DIEŤAŤA V...
Dielo R. B. Cattella
Ovplyvňovanie osobnostných čŕt
Dimenzia neuroticizmus – stabilita
OSOBNOSTNÉ ČRTY A UČENIE
Intelektový vývin
Citový vývin
KOGNITÍVNY, EMOCIONÁLNY A SOCIÁLNY VÝVIN DIEŤAŤA V...
Potreby...
Motívy sa rozličným spôsobom ovplyvňujú
Motivácia a motív
OSOBNOSŤ A MOTIVÁCIA
Obdobie batoľaťa
Dojčenské obdobie
Novorodenecké obdobie
KOGNITÍVNY, EMOCIONÁLNY A SOCIÁLNY VÝVIN DIEŤAŤA V...
Dimenzie temperamentu
Charakteristiky osobnosti
PSYCHOLÓGIA OSOBNOSTI
Vývin motivačných činiteľov žiakov mladšieho škols...
Citový a sociálny vývin žiakov v mladšom školskom ...
Psychický vývin v mladšom školskom veku
KOGNITÍVNY, EMOCIONÁLNY, SOCIÁLNY VÝVIN OSOBNOSTI ...
Rozvíjanie emocionálnej inteligencie v škole
Základné druhy citov
Základné druhy citov
Všeobecná charakteristika citov
EMOCIONÁLNA INTELIGENCIA
Prejavy telesného starnutia, psychické zmeny a prí...
Starší dospelý vek
Mladší dospelý vek
VŠEOBECNÁ CHARAKTERISTIKA VÝVINOVÝCH OBDOBÍ DOSPEL...
Možnosti učiteľa pri vzbudzovaní a udržiavaní pozo...
Druhy pozornosti
POZORNOSŤ AKO ZÁKLAD EFEKTÍVNOSTI KOGNITÍVNYCH OPE...
Posudzovanie školskej pripravenosti
OTÁZKA ŠKOLSKEJ ZRELOSTI
Základné dimenzie zvlášť dôležité v oblasti vyučov...
KOGNITÍVNE ŠTÝLY
Problémy žiakov v učení
Motivácia a povzbudzovanie žiakov ku školskej prác...
AFEKTÍVNE ČINITELE UČENIA
Vo výchovno-vzdelávacom procese pedagóg
Charakteristika intelektovo nadaného žiaka
Modely inteligencie
Testovanie inteligencie
INTELIGENCIA. DEFINÍCIE, ŠTRUKTÚRA A MERANIE INTEL...
Sociálne vzťahy a city v adolescencii
Vývin potrieb a záujmov
Intelektový vývin
KOGNITÍVNY, EMOCIONÁLNY A SOCIÁLNY VÝVIN V OBDOBÍ ...
Zmeny sociálnych postojov
Vytváranie a vývin sociálnych postojov žiakov
SOCIÁLNE POSTOJE ŽIAKOV
Druhy skúšok a ich psychologické aspekty
Druhy skúšok a ich psychologické aspekty
Funkcie skúšania a hodnotenia učebných výkonov žia...
Funkcie skúšania a hodnotenia učebných výkonov žia...
PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY SKÚŠANIA A HODNOTENIA UČEBNÝ...
Ako učiteľ rozvíja myslenie žiakov
Všeobecná charakteristika reči
Formy myslenia
MYSLENIE AKO PREDPOKLAD ÚSPECHOV V ŠKOLE
Zložky komunikačného procesu
Podmienky správnej komunikácie v škole
SOCIÁLNA KOMUNIKÁCIA
Vlastnosti a individuálne osobitosti pamäti
Základné druhy a typy pamäti
Teórie pamäti
PAMÄŤ. CHARAKTERISTIKA, DRUHY, TYPY, FÁZY, KAPACIT...
Status je miesto, ktoré jednotlivec zaujíma v spol...
Trieda ako skupina
Klasifikácia a charakteristika sociálnych skupín
SOCIÁLNE SKUPINY ŽIAKOV
Typy predstavivosti
Základné druhy predstáv
PREDSTAVY A FANTÁZIA V ŠKOLE
Rola poradcu
Poradenský proces
Problém dôvernosti
VÝCHOVNÉ VEDENIE A PORADENSTVO V ŠKOLE
Možnosti usmerňovania vnímania žiakov v škole
Základné druhy vnímania
Všeobecná charakteristika vnímania
Základné druhy pocitov
PERCEPCIA A ŠKOLA
Charakteristika vysokokreatívneho jednotlivca
Úrovne tvorivosti
TVORIVOSŤ. POJEM, FAKTORY A ÚROVNE TVORIVOSTI
PIAGETOVA TEÓRIA KOGNITÍVNEHO VÝVINU
PIAGETOVA TEÓRIA KOGNITÍVNEHO VÝVINU
PIAGETOVA TEÓRIA KOGNITÍVNEHO VÝVINU
Podmienky učenia
Zákony učenia
Druhy učenia
Druhy učenia
UČENIE. DEFINÍCIE UČENIA
Základné formy sociálneho učenia
Prostredie

Žádné komentáře: